Data rozpoczęcia szkolenia:
28.05.2025
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
12:30
Opis szkolenia:
CELE SZKOLENIA:
- Przypomnieć i usystematyzować zakres przepisów w zakresie ochrony danych osobowych związanych z działalnością banku, które wymagają aktualnego dostosowania
- Rozpoznać problemy wynikające ze stosowania przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, które są uregulowane w procedurach Banku
- Umieć rozpoznać obszary wymagające aktualizacji i przeglądu i odpowiednio ująć to w działalności, a także kontroli wewnętrznej IOD, komórki ds. bezpieczeństwa, komórki compliance, komórki dokonującej przeglądów zarządczych
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
- Uzyskanie wiedzy przydatnej na zajmowanym stanowisku
- Uzyskanie przykładowych regulacji, raportów, dokumentów
ADRESACI:
1. Inspektorzy Ochrony Danych
2. Członkowie Zarządu nadzorujący bezpieczeństwo informacji
3. Pracownicy komórek ds. bezpieczeństwa (SBI, ABI)
4. Pracownicy komórek ds. ryzyka i analiz
6. Pracownicy komórek ds. zgodności (ryzyka braku zgodności)
7. Pracownicy komórek ds. kontroli wewnętrznej
PROWADZĄCY: WOJCIECH IWANOW – pracownik Banku Spółdzielczego, posiada uprawnienia lustracyjne Krajowej Rady Spółdzielczej, współpracownik Związku Rewizyjnego Banków Spółdzielczych w Poznaniu w zakresie ryzyka bankowego i audytu wewnętrznego, trener w zakresie zarządzania ryzykiem i audytu wewnętrznego, autor regulacji wewnętrznych w zakresie zarządzania ryzykiem. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie audytu wewnętrznego w Banku, specjalista ds. ryzyka braku zgodności, ekspert od wielu lat współpracujący z FRBS.
CENA: 320 zł/osoba brutto
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 12.30 – 15.30
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU.
1. Dokumentacja przetwarzania danych osobowych i wymagania RODO oraz wytyczne Prezesa Urzędu Ochrony Danych
1) Podstawowe obowiązku Banku wynikające z przepisów RODO i zasada rozliczalności
2) Obowiązki dowodowe Banku wynikające z zasady rozliczalności
3) Regulacje wewnętrzne dotyczące wdrożenia RODO wymienione w przepisach rozporządzenia
4) Struktura regulacji wewnętrznych w zakresie ochrony danych osobowych wymieniona w publikacjach PUODO
5) Wymaganie przepisów RODO dotyczące przeglądów oraz aktualizacji regulacji wewnętrznych
6) Typowe wady dokumentacji, sposób usunięcia luki
2. Projektowanie, włączanie do działalności banku nowych/zmienionych procesów przetwarzania
1) Obowiązki Banku związane z rozpoczęciem / zmianą zakresu przetwarzania
2) Obowiązek włączania IOD w sprawy przetwarzania danych osobowych oraz działania IOD z należytym uwzględnieniem ryzyka
3) Procedury przekazywania danych do aktualizacji rejestrów przetwarzania
4) Doradcza rola IOD
5) Typowe wady projektowania procesów przetwarzania
3. Rejestry czynności i rejestry kategorii czynności
1) Rejestr czynności przetwarzania – aktualizacja wymagana w związku ze zmianami zakresu przetwarzania w 2025
2) Rejestr kategorii czynności – aktualizacja wymagana w związku ze zmianami zakresu przetwarzania w 2025
3) Typowe błędy w rejestrach
4. Polityka bezpieczeństwa informacji i procedury z nią powiązane
1) Zapewnienie bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych
2) Zakres systemów przetwarzania objęty polityką bezpieczeństwa informacji
3) Rozwój systemów i zasady wynikające z art. 25 RODO
5. Instrukcja/zasady ochrony danych osobowych
1) Zasady przetwarzania danych osobowych i ich realizacja w praktyce, typowe problemy
2) Metodyka oceny ryzyka przetwarzania danych osobowych – organizacja procesu oceny ryzyka, typowe problemy
3) Metodyka dokonywania DPIA – organizacja procesu sporządzania DPIA, typowe problemy, zakres objęty DPIA, aktualizacja DPIA, typowe problemy
4) Przegląd i zmiany instrukcji w 2025, uzupełnienie i zmiana procedur zgodnie z karami i stanowiskami PUODO, poradnikiem PUODO dotyczącym zgłaszania naruszeń
6. Inspektor ochrony danych
1) Zasady działania IOD wg przepisów RODO
2) Niezależność IOD
3) Typowe problemy i błędy
7. Procedury w zakresie zgłaszania naruszeń ochrony danych i metodyka oceny naruszenia
1) Metodyka oceny ryzyka naruszenia ochrony danych, powiadamianie PUODO, powiadamianie klienta
2) Kary nakładane przez PIODO za brak zgłaszania naruszeń
3) Zmiany w metodyce w związku ze stanowiskami PUODO
8. Nadawanie upoważnienia do przetwarzania danych osobowych
1) Treść upoważnienia
2) Rejestr upoważnień
3) Przypadki specjalne (przepisy poza RODO)
9. Analiza ryzyka aplikacji mobilnych i internetowych zgodnie z art. 25, 32 RODO
10. Raport z analizy ryzyka ochrony danych osobowych – aktualizacja analizy
11. Raport z przeprowadzenia lub aktualizacji DPIA – aktualizacja DPIA
12. Polityka i zasady monitoringu wizyjnego i innych form monitoringu – przegląd polityki
13. Raportowanie w zakresie retencji danych
14. Dokumentacja wyników testowania i weryfikacji zabezpieczeń
15. Procedury realizacji praw osób, których dane dotyczą
1) Przegląd zasad w zakresie realizacji praw osób
2) Typowe wady procedur
16. Podsumowanie
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .