Data rozpoczęcia szkolenia:
15.12.2023
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
12:30
Opis szkolenia:
CELE SZKOLENIA:
- przypomnienie i usystematyzowanie przepisów w zakresie ochrony danych osobowych, związanych z działalnością banku, które wymagają aktualnego dostosowania;
- rozpoznanie problemów wynikających ze stosowania przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, które są uregulowane w procedurach Banku;
- rozpoznanie obszarów wymagających szczególnej uwagi i ujęcia w planach Banku, działalności, a także kontroli wewnętrznej IOD, komórki ds. bezpieczeństwa, komórki compliance, komórki dokonującej przeglądów zarządczych.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
- Uzyskanie wiedzy przydatnej na zajmowanym stanowisku;
- Uzyskanie przykładowych regulacji, raportów, dokumentów.
ADRESACI: Inspektorzy Ochrony Danych; Członkowie Zarządu nadzorujący bezpieczeństwo informacji; Pracownicy komórek ds. bezpieczeństwa (SBI, ABI); Pracownicy komórek ds. ryzyka i analiz; Pracownicy komórek ds. zgodności (ryzyka braku zgodności); Pracownicy komórek ds. kontroli wewnętrznej
PROWADZĄCY: WOJCIECH IWANOW – pracownik Banku Spółdzielczego, posiada uprawnienia lustracyjne Krajowej Rady Spółdzielczej, współpracownik Związku Rewizyjnego Banków Spółdzielczych w Poznaniu w zakresie ryzyka bankowego i audytu wewnętrznego, trener w zakresie zarządzania ryzykiem i audytu wewnętrznego, autor regulacji wewnętrznych w zakresie zarządzania ryzykiem. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie audytu wewnętrznego w Banku, specjalista ds. ryzyka braku zgodności, ekspert od wielu lat współpracujący z FRBS.
CENA: 290 zł/os brutto
Każda kolejna osoba z banku – 260 zł brutto
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 12.30 – 15.30
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU
- Dokumentacja przetwarzania danych osobowych i wymagania RODO oraz wytyczne Prezesa Urzędu Ochrony Danych
- Podstawowe obowiązku Banku wynikające z przepisów RODO i zasada rozliczalności
- Obowiązki dowodowe Banku wynikające z zasady rozliczalności
- Regulacje wewnętrzne dotyczące wdrożenia RODO wymienione w przepisach rozporządzenia
- Struktura regulacji wewnętrznych w zakresie ochrony danych osobowych wymieniona w publikacjach PUODO
- Wymaganie przepisów RODO dotyczące przeglądów oraz aktualizacji regulacji wewnętrznych
- Typowe wady dokumentacji, sposób usunięcia luki
- Projektowanie, włączanie do działalności banku nowych/zmienionych procesów przetwarzania
- Obowiązki Banku związane z rozpoczęciem / zmianą zakresu przetwarzania
- Obowiązek włączania IOD w sprawy przetwarzania danych osobowych oraz działania IOD z należytym uwzględnieniem ryzyka
- Procedury przekazywania danych do aktualizacji rejestrów przetwarzania
- Doradcza rola IOD
- Typowe wady projektowania procesów przetwarzania
- Rejestry czynności i rejestry kategorii czynności
- Rejestr czynności przetwarzania – aktualizacja wymagana w związku ze zmianami zakresu przetwarzania w 2023
- Rejestr kategorii czynności – aktualizacja wymagana w związku ze zmianami zakresu przetwarzania w 2023
- Typowe błędy w rejestrach
- Polityka bezpieczeństwa informacji i procedury z nią powiązane
- Zapewnienie bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych
- Zakres systemów przetwarzania objęty polityką bezpieczeństwa informacji
- Rozwój systemów i zasady wynikające z art. 25 RODO
- Instrukcja/zasady ochrony danych osobowych
- Zasady przetwarzania danych osobowych i ich realizacja w praktyce, typowe problemy
- Metodyka oceny ryzyka przetwarzania danych osobowych – organizacja procesu oceny ryzyka, typowe problemy
- Metodyka dokonywania DPIA – organizacja procesu sporządzania DPIA, typowe problemy, zakres objęty DPIA, aktualizacja DPIA, typowe problemy
- Przegląd i zmiany instrukcji w 2023, uzupełnienie i zmiana procedur zgodnie z karami i stanowiskami PUODO
- Inspektor ochrony danych
- Zasady działania IOD wg przepisów RODO
- Niezależność IOD
- Typowe problemy i błędy
- Procedury w zakresie zgłaszania naruszeń ochrony danych i metodyka oceny naruszenia
- Metodyka oceny ryzyka naruszenia ochrony danych, powiadamianie PUODO, powiadamianie klienta
- Kary nakładane przez PIODO za brak zgłaszania naruszeń
- Zmiany w metodyce w związku ze stanowiskami PUODO
- Nadawanie upoważnienia do przetwarzania danych osobowych
- Treść upoważnienia
- Rejestr upoważnień
- Przypadki specjalne (przepisy poza RODO)
- Analiza ryzyka aplikacji mobilnych i internetowych zgodnie z art. 25, 32 RODO
- Raport z analizy ryzyka ochrony danych osobowych – aktualizacja analizy
- Raport z przeprowadzenia lub aktualizacji DPIA – aktualizacja DPIA
- Polityka i zasady monitoringu wizyjnego i innych form monitoringu – przegląd polityki
- Raportowanie w zakresie retencji danych
- Dokumentacja wyników testowania i weryfikacji zabezpieczeń
- Procedury realizacji praw osób, których dane dotyczą
- Przegląd zasad w zakresie realizacji praw osób
- Typowe wady procedur
- Podsumowanie
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .