Data rozpoczęcia szkolenia:
26.02.2025
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
09:30
Opis szkolenia:
CELE SZKOLENIA:
– analiza procedowania w pozasądowym postępowaniu w zakresie rozwiązywania sporów prowadzonym na podstawie przepisów ustawy u.r.r. z udziałem podmiotów rynku finansowego i klientów podmiotów rynku finansowego,
– zwrócenie szczególnej uwagi na kompetencje Rzecznika Finansowego w zakresie ochrony klientów pomiotów rynku finansowego ze szczególnym uwzględnieniem rynku usług bankowych,
– wskazanie działań dla minimalizowania ryzyka banku przy stosowaniu prawa w zakresie zarządzania procesem uczestnictwa banku w postępowaniu polubownym przed Rzecznikiem Finansowym.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
– ograniczenie ryzyka prawnego i potencjalnych strat banku wynikających z nieprawidłowego stosowania regulacji ustawowych,
– wskazanie relacji przepisów u.r.r. względem przepisów ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich,
– pogłębienie wiedzy w zakresie omawianej problematyki w kontekście uwag praktycznych obejmujących stosowanie rozwiązań instytucjonalnych zawartych w u.r.r. jak również wskazanie korzyści dla stron wynikających z ugodowo zakończonego postępowania polubownego.
ADRESACI: osoby zarządzające bankami, pracownicy banku zajmujący się sprawami klientów banku, kontrolerzy wewnętrzni, obsługa prawna, osoby zajmujące się ryzkiem operacyjnym i oceną zgodności
PROWADZĄCY: ZDZISŁAW OSADA – radca prawny, Zastępca Dyrektora Wydziału Klienta Rynku Bankowo-Kapitałowego w Biurze Rzecznika Finansowego, kierował Zespołem Ryzyka Operacyjnego i Zgodności w BFG, były dyrektor departamentów prawnych w Urzędzie KNF i NBP, doradca Prezesa Narodowego Banku Polskiego. Specjalizuje się w zagadnieniach bezpieczeństwa prawnego instytucji finansowych, w szczególności w zakresie stosunków umownych, tajemnic sektorowych, restrukturyzacji i przymusowej restrukturyzacji oraz bezpieczeństwa prawnego podmiotów krajowego systemu stabilności finansowej, jak również w problematyce praw konsumentów – klientów podmiotów rynku finansowego. Wieloletni współpracownik FRBS.
CENA: 290 zł/os brutto
Każda kolejna osoba z banku – 260zł brutto
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.30 – 13.30
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU
1.Klient podmiotu rynku finansowego a podmiot rynku finansowego.
2. Zadania i uprawnienia Rzecznika Finansowego w zakresie ochrony klientów podmiotów rynku finansowego w regulacjach przepisów u.r.r. w obszarze ochrony praw klientów podmiotów rynku finansowego:
a) rozpatrywanie wniosków w indywidulanych sprawach, wniesionych na skutek nieuwzględnienia roszczeń klienta w trybie rozpatrywania reklamacji,
b) rozpatrywanie wniosków dotyczących niewykonanych czynności wynikających z reklamacji rozpatrzonej zgodnie z wolą klienta,
c) możliwość żądania przez Rzecznika Finansowego wszczęcia postępowania w sprawach cywilnych na rzecz klientów podmiotów rynku finansowego,
d) możliwość wytoczenia powództwa w postępowaniu grupowym,
e) możliwość przedstawienia poglądu w sprawie,
3. Postępowanie reklamacyjne, interwencyjne a postępowanie polubowne:
a) czym jest reklamacja i jakie przynosi efekty zakończenie postępowania reklamacyjnego,
b) czym jest pozasądowe rozwiązywanie sporów i jakie korzyści przynosi stronom,
c) zestawienie porównawcze obu postępowań,
d) zależność postępowania polubownego przed Rzecznikiem Finansowym od
przeprowadzenia postępowania reklamacyjnego,
4. Stosowanie przepisów o pozasądowym rozwiązywaniu sporów:
a) relacja przepisów u.r.r. względem przepisów ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu
sporów konsumenckich,
b) uprawnienie Rzecznika Finansowego do prowadzenia postępowania w sprawie
pozasądowego rozwiązywania sporów,
5. Procedowanie postępowania polubownego przez Rzecznika Finansowego
a) wszczęcie postępowania,
b) odmowa rozpatrzenia wniosku klienta podmiotu rynku finansowego w przedmiocie
wszczęcia postępowania polubownego,
c) obowiązek udziału podmiotu rynku finansowego (banku) w postępowaniu polubownym
d) koszty postępowania,
6. Obowiązkowy udział podmiotu rynku finansowego w postępowaniu polubownym.
7. Opinia w razie braku polubownego zakończenia postępowania:
a) procedowanie wniosku klienta podmiotu rynku finansowego o wydanie opinii,
b) sporządzenie opinii,
8. Znaczenie protokołu z przebiegu postępowania polubownego.
9. Sankcja administracyjna możliwa do zastosowania przez Rzecznika Finansowego – kara pieniężna nakładana na podmiot rynku finansowego za naruszenia obowiązku ustawowego udziału w postępowaniu polubownym:
a) decyzje administracyjne Rzecznika Finansowego,
b) stosowane przepisy k.p.a.,
c) zakres naruszeń ustawowych będących przedmiotem sankcji administracyjnych,
d) maksymalna wysokość kary pieniężnej oraz stosowane kryteria przy ustalaniu wysokości kary pieniężnej,
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .