Data rozpoczęcia szkolenia:
09.03.2021
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
09:00
Opis szkolenia:
Celem szkolenia jest:
- omówienie aktualnych zagadnień związanych z rozliczaniem podatków dochodowych (PIT i CIT) przez banki spółdzielcze wynikających z najnowszych interpretacji organów podatkowych i wyroków sądowych oraz zmian przepisów,
- udzielenie odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia zadane na czacie, dotyczące zagadnień będących przedmiotem szkolenia oraz innych aktualnych zagadnień podatkowych.
- Program szkolenia został opracowany w oparciu o bogate doświadczenie wykładowcy, który od lat prowadzi szkolenia podatkowe dla banków spółdzielczych.
- Szkolenie uwzględnia praktyczne przykłady dla omawianych zagadnień. Metodyka szkolenia obejmuje dyskusję z uczestnikami oraz udzielanie odpowiedzi na zgłaszane przez nich pytania.
W związku z zaplanowaną w punkcie III sesją pytań i odpowiedzi zachęcamy do wcześniejszego (jeszcze przed szkoleniem) przygotowania pytań, by w trakcie szkolenia wkopiować je w pole czatu. Przyspieszy to sposób komunikacji oraz zwiększy ilość zadanych pytań, co z pewnością wzbogaci szkolenie o rozwiązanie problemów podatkowych z Państwa codziennej pracy.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie adresowane jest do osób odpowiedzialnych za rozliczenia podatkowe banków spółdzielczych, w tym w szczególności do pracowników działów finansowo-księgowych.
Trener: PIOTR PASSOWICZ – doradca podatkowy, wieloletnie doświadczenie w firmach zajmujących się doradztwem podatkowym i prawnym (m.in. Ernst & Young Sp. z o.o.). Doświadczony wykładowca, prowadził liczne szkolenia na temat prawa podatkowego w Polsce i zagranicą oraz dla banków spółdzielczych. Członek Prezydium Rady Podatkowej PKPP „Lewiatan”, ekspert podatkowy Wielkopolskiego Związku Pracodawców Prywatnych. Członek International Fiscal Association (IFA). Uczestniczy w posiedzeniach komisji parlamentarnych dot. prawa podatkowego.
CENA: 220 zł
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 9.00 – 14.00
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU
I. PIT w bankach spółdzielczych – aktualne zagadnienia
1) Zasady opodatkowania wynagrodzenia dla przedstawicieli za udział w ZP w świetle aktualnych interpretacji organów podatkowych.
2) Wypłata udziałów członkowskich po śmierci udziałowca banku – zasady opodatkowania w zależności
od osoby otrzymującej zwrot udziału
3) Emerytury i renty z zagranicy – objęcie od dnia 1.01.2021 obowiązkiem pobrania przez bank zaliczki na PIT od emerytur i rent z niektórych państw (w zw. z wejściem w życie Konwencji MLI); aktualne interpretacje dotyczące opodatkowania emerytur i rent z zagranicy.
4) Ubezpieczenie pracowników banku –skutki w PIT wykupienia przez bank ubezpieczenia OC dla zarządu, RN/ kierowników banku.
5) Przedawnienie wierzytelności banku wobec klienta – skutki w PIT w świetle najnowszych interpretacji i wyroków.
6) Sfinansowanie przez bank lekcji j. angielskiego dla pracowników – kiedy przychód uzyskany przez pracownika jest zwolniony z PIT.
7) Wykorzystanie przez pracownika banku samochodu służbowego do celów prywatnych – zasady opodatkowania PIT z uwzględnieniem najnowszego stanowiska MF
8) Upominek dla pracownika w związku przejściem na emeryturę, jubileuszem zatrudnienia, narodzinami dziecka itp. – skutki w PIT.
9) Sfinansowanie przez bank szkolenia dla członków RN – skutki w PIT.
10) Pozostałe aktualne zagadnienia.
II. CIT w bankach spółdzielczych – aktualne zagadnienia
1) Sprzedaż przez bank papierów wartościowych (np. obligacji skarbowych) – sposób opodatkowania w zależności od momentu sprzedaży – aktualne interpretacje organów podatkowych.
2) Składki na SSO jako KUP w banku spółdzielczym w świetle najnowszych wyroków i interpretacji.
3) Rozwiązanie rezerwy, przeniesienie wierzytelności wraz z rezerwą do pozabilansu – skutki w PDOP.
4) Otrzymanie przez bank dofinansowania do wynagrodzeń z FGŚP w związku z COVID-19 – skutki podatkowe – stanowisko organów podatkowych.
5) Sfinansowanie przez bank lekcji j. angielskiego dla pracowników – czy wydatek stanowi KUP dla banku.
6) Obniżona stawka CIT 9% w banku spółdzielczym – zagadnienia problemowe.
7) Odliczanie przez bank darowizn – wybrane zagadnienia, w tym dotyczące darowizn na walkę z COVID-19.
8) Prezenty dla klientów banku (np. prezenty z okazji świąt, prezenty dla klientów odwiedzających bank) – kiedy stanowią KUP dla banku.
9) Podatek VAT z tytułu importu usług (np. zakup licencji, oprogramowania z zagranicy) jako KUP banku.
10) Rozliczenie przez bank inwestycji w obcym ŚT – wybrane zagadnienia wynikające z aktualnych interpretacji.
11) Ulepszenie ŚT a remont – przegląd aktualnych interpretacji.
12) Fundusz na cele inwestycyjne („fundusz niemiecki”) oraz „CIT estoński” – znaczenie dla banków spółdzielczych, obowiązki banku w związku utworzeniem rachunku dla klienta..
13) Pozostałe aktualne zagadnienia.
III. Odpowiedzi na pytania
Odpowiedzi na pytania zadane przez uczestników szkolenia na czacie, dotyczące zarówno zagadnień wymienionych powyżej, jak i innych aktualnych zagadnień podatkowych w bankach spółdzielczych.
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach zdalnych
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu zdalnym
Zgłoszenie na szkolenie zdalne
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia zdalnego
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia zdalnego
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia zdalnego
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej na adres e-mail szkoleniazdalne@frbs.org.pl na 2 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia on-line. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia Fundację Rozwoju Bankowości Spółdzielczej do wystawienia faktury wysokości 50% odpłatności za szkolenie. Brak oficjalnej rezygnacji przesłanej w formie pisemnej uprawnia Fundację do wystawienia faktury w wysokości pełnej, 100% odpłatności za szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za szkolenie zdalne następuje na podstawie faktury VAT wystawionej przez FRBS po zakończeniu szkolenia. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej i przesyłane na adres e-mail wskazany przez bank jako właściwy adres przesyłania faktur elektronicznych.