Data rozpoczęcia szkolenia:
22.11.2024
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
09:00
Opis szkolenia:
CELE SZKOLENIA:
- Pozyskać informacje o wymaganiach nadzorczych w zakresie planowania ciągłości działania i sposobach ich realizacji
- Poznać zasady planowania w zakresie ciągłości działania
- Uzyskać przykłady regulacji wewnętrznych oraz sprawozdań
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA
- Uzyskanie wiedzy o nowych wymaganiach związanych z zadaniami swojego stanowiska pracy/służbowego
- Uzyskanie przykładowych regulacji wewnętrznych i wzorów sprawozdań do wykorzystania w Banku
ADRESACI:
- Członkowie Zarządu
- Koordynatorzy planów ciągłości działania
- Inspektorzy Ochrony Danych
- Specjaliści/Administratorzy ds. bezpieczeństwa
- Pracownicy komórek ds. ryzyka i analiz zajmujący się ryzykiem operacyjnym
- Pracownicy komórek IT
- Pracownicy stanowisk ds. kontroli wewnętrznej, stanowisk ds. zgodności
PROWADZĄCY: WOJCIECH IWANOW – pracownik Banku Spółdzielczego, posiada uprawnienia lustracyjne Krajowej Rady Spółdzielczej, współpracownik Związku Rewizyjnego Banków Spółdzielczych w Poznaniu w zakresie ryzyka bankowego i audytu wewnętrznego, trener w zakresie zarządzania ryzykiem i audytu wewnętrznego, autor regulacji wewnętrznych w zakresie zarządzania ryzykiem. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie audytu wewnętrznego w Banku, specjalista ds. ryzyka braku zgodności, ekspert od wielu lat współpracujący z FRBS.
CENA: 290 zł/os brutto
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.00 – 12.00
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU
1. System zarządzania ciągłością działania
2. Przepisy – wymagania prawne i regulacyjne dotyczące planowania ciągłości działania
1) Rozporządzenie DORA
2) Rozporządzenie RODO
3) Rozp. MFFiPRF z 8 czerwca 2021
4) Rekomendacje M KNF, Rekomendacja D KNF
5) Komunikat chmurowy KNF
3. Nadzór organów banku nad systemem zapewniania ciągłości działania wg DORA
4. Strategia operacyjnej odporności cyfrowej, a ciągłość działania
5. Organizacja i podział zadań w zakresie zarządzania ciągłością działania
1) Zadania organów Banku
2) Zadania Koordynatora PCD
3) Zadania właścicieli procesów
4) Zadania Zespołu kryzysowego – funkcja zarządzania w sytuacji kryzysoweh
5) Zadania funkcji ds. kontaktów z opinią publiczną i mediami
6. Strategia na rzecz ciągłości działania Banku w zakresie ICT
1) Mechanizmy wykrywania nietypowych zdarzeń
2) Analiza BIA i zapewnienie ciągłości pełnienia krytycznych lub istotnych funkcji
3) Ograniczenie rozprzestrzenianie się incydentów związanych z ICT
4) Szacowanie wstępnych skutków, szkód i strat
5) Określenie działań w zakresie komunikacji i zarządzania kryzysowego
7. Analiza business impact (BIA) – wg DORA
1) Idea analizy BIA
2) Metodyka analizy BIA
3) Kluczowe czasy będące wynikiem analizy BIA – czas: RTO, RPO
8. Metodyka budowy planów ciągłości działania oraz planów awaryjnych – krok po kroku
1) Analiza działalności, identyfikacja procesów kluczowych wg Rekomendacji M KNF i funkcji krytycznych lub istotnych wg DORA
2) Identyfikacja ryzyka wystąpienia incydentów krytycznych
3) Zasoby krytyczne (w tym zasoby ICT) i analiza Minimalnej Akceptowalnej Konfiguracji
4) Opracowanie planów ciągłości działania i procedur awaryjnych
9. Wdrożenie i utrzymanie Planu PCD wg DORA
1) Przeglądy zarządcze
2) Szkolenie pracowników
10. Testowanie funkcjonowania planów PCD – wg DORA i innych przepisów
1) Plan testowania
2) Scenariusze testów wg DORA
3) Organizacja i przebieg testów
11. System informacji zarządczej
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .