Data rozpoczęcia szkolenia:
05.07.2023
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
09:30
Opis szkolenia:
CEL SZKOLENIA:
Uczestnik rozwinie kompetencje pozwalające na ocenę zdolności kredytowej małego przedsiębiorcy, w tym:
- objaśni podstawy prawne działalności gospodarczej i zbierze odpowiednią dokumentację finansową firmy na uproszczonej księgowości,
- oceni uproszczone sprawozdania finansowe (w tym bilans, rachunek zysków i strat),
- zinterpretuje ryzyko klienta w oparciu o wyliczone wskaźniki.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
- ograniczenie ryzyka kredytowego banku,
- pozyskanie nowych i utrzymanie istniejących klientów banku,
- unikanie błędów związanych z analizą wniosków kredytowych,
- dbałość o wizerunek banku.
ADRESACI: Szkolenie jest adresowane dla pracowników, którzy uczestniczą w procesie kredytowym w bankach spółdzielczych.
PROWADZĄCA: EWA KOLLAT-MOŻDŻEŃ – doświadczony praktyk bankowy w obszarze analizy, identyfikacji i monitoringu kredytów, wieloletni pracownik i dyrektor Departamentu Ryzyka Kredytowego SGB Bank, trener i wykładowca z długoletnim doświadczeniem w przekazywaniu wiedzy opartej na praktyce płynącej z bieżącej pracy zawodowej, stały współpracownik FRBS.
CENA: 280 zł osoba/brutto
Każda kolejna osoba z banku – 250 zł brutto
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.30 – 14.30
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU
- Podstawy prawne działalności gospodarczej i dokumentacja podatkowa małych firm:
- Pojęcie działalności gospodarczej i przedsiębiorcy,
- Kryteria wyodrębniania małych firm i podział klientów wg statusu prawnego,
- Źródła informacji o małych i średnich firmach,
- Formy stosowanych rozliczeń podatkowych,
- dokumentacja kredytowa
- Analiza bilansu: podstawowe pozycje, zasady budowy bilansu małego przedsiębiorcy, ryzyka wynikające ze struktury, zapotrzebowanie na kapitał obrotowy.
- Analiza rachunku zysków i strat: podstawowe pozycje – uproszczona forma rachunku, ocena efektywności gospodarowania firmy, ryzyka wynikające z analizy efektywności gospodarowania.
- Ocena poziomu konsumpcji.
- Analiza uproszczonej formy rachunku przepływów pieniężnych.
- Wskaźniki pozwalające ocenić zdolność kredytową.
- Analiza arkusza AOEF małego przedsiębiorcy.
- Raport kredytowy – elementy niezbędne do oceny zdolności kredytowej – zdolność do spłaty wyliczanie i interpretacja.
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .