Data rozpoczęcia szkolenia:
27.06.2023
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
09:30
Opis szkolenia:
CELE SZKOLENIA:
- Prezentacja zasad budżetowania i finansowania samorządów.
- Nabycie praktycznych umiejętności analizy finansowej samorządu terytorialnego.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
- Poznanie podstaw finansów i zasad budżetowania samorządów terytorialnych.
- Nabycie umiejętności przeprowadzania analizy finansowej budżetu samorządowego.
- Zastosowanie metod oceny finansowej i rozpoznanie ryzyka kredytowego na etapie rozpatrywania wniosku kredytowego samorządu terytorialnego i w okresie spłaty kredytu.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie przeznaczone jest dla analityków kredytowych obsługujących jednostki samorządu terytorialnego.
TRENER: MIROSŁAW MELLER – szkoleniowiec współpracujący od wielu lat z Bankami Spółdzielczymi. Wykładowca m.in. w zakresie ryzyka kredytowego, z zakresu rozwoju przedsiębiorstw oraz w zakresie procesów logistycznych. Ukończył ekonomię na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.
CENA: 260 zł/osoba brutto
Każda kolejna osoba z banku – 230zł brutto
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.30 – 12.30
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU
1. Definicja, rodzaje i podstawowe cechy jednostek samorządu terytorialnego.
2. Podstawy prawne funkcjonowania samorządu terytorialnego.
3. Zadania Regionalnych Izb Obrachunkowych.
4. Specyfika gospodarki finansowej samorządu terytorialnego:
4.1. Rodzaje i struktura dochodów i wydatków samorządowych:
4.1.1. Dochody budżetu JST.
4.1.2. Wydatki budżetu JST.
4.2. Przychody i rozchody samorządów:
4.2.1. Przychody budżetowe.
4.2.2. Rozchody budżetowe.
4.3. Mienie JST (mienie komunalne).
5. Zasady budżetowania samorządu.
6. Metodologia oceny ryzyka kredytowego samorządów:
6.1. Wskaźniki finansowe.
6.2. Rating inwestycyjny gminy (zdolność do spłaty zadłużenia).
6.3. Przyczyny i symptomy utraty zdolności kredytowej.
7. Dostosowanie produktowe do potrzeb finansowych samorządu terytorialnego:
7.1. Produkty w obszarze rozliczeniowym i depozytowym.
7.2. Instrumenty zwrotnego finansowania.
7.3. Instrumenty finansowania bezzwrotnego i częściowo zwrotnego.
7.4. Kryteria wyboru produktu finansowego.
7.5. Zalety i wady najczęściej stosowanych instrumentów zwrotnego finansowania.
8. Monitoring sytuacji finansowo – budżetowej jednostki samorządowej.
9. Praktyczne przykłady oceny ryzyka kredytowego jednostki samorządowej.
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .