Data rozpoczęcia szkolenia:
28.04.2021
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
09:30
Opis szkolenia:
Cele i korzyści ze szkolenia:
Poprawa umiejętności analityków kredytowych w zakresie:
- odpowiedniego skompletowania i weryfikacji danych, które muszą zostać poddane analizie przy przeprowadzaniu oceny zdolności kredytowej klientów realizujących projekty deweloperskie;
- oceny efektywności i elementów ryzyka, które generuje przedsięwzięcie deweloperskie planowane do współfinansowania wnioskowanym kredytem;
- poprawnej interpretacji wyliczonych wskaźników finansowych z uwzględnieniem przyjętej formuły prowadzenia inwestycji deweloperskiej;
- oceny prawidłowości przygotowania projektów deweloperskich realizowanych przez spółki celowe i korzyści z tego płynących;
- możliwego podejścia w zakresie zasad klasyfikacji „ekspozycji deweloperskiej” spółki celowej;
- wnioskowania z wyników przeprowadzonej analizy i formułowania propozycji warunków decyzji kredytowej, w tym ograniczających ryzyko kredytowe Banku.
Adresaci:
Pracownicy Banków Spółdzielczych zatrudnieni w obszarze Ryzyka Kredytowego (inspektorzy /analitycy kredytowi) oraz pracownicy Pionu Sprzedaży (doradcy klienta) udzielający informacji Wnioskodawcom i współpracujący z analitykami w ramach czynności przygotowawczych przy zbieraniu danych i kompletowaniu dokumentów do analizy.
TRENER: JOLANTA TOMCZYK – doświadczony praktyk bankowy w obszarze analizy, identyfikacji i zarządzania ryzykiem kredytowym, indywidualnym i portfelowym, wieloletni pracownik Departamentu Zarządzania Ryzykiem Kredytowym w Centrali Banku BPS S.A. z doświadczeniem w kierowaniu zespołami analityków kredytowych, w tym w Banku Spółdzielczym z Grupy BPS. Trener – wykładowca z długoletnim doświadczeniem w przekazywaniu wiedzy opartej na praktyce płynącej z bieżącej pracy zawodowej, stały współpracownik FRBS.
CENA: 160 zł
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 9.30 – 13.00
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU
1. Ocena ryzyka Klienta i jego sytuacji ekonomiczno-finansowej:
a. dotychczasowa pozycja na rynku – konkurencja, osiągnięcia, doświadczenie, kontrahenci,
b. dotychczasowe finansowe wyniki działalności (historyczne i bieżące, o ile dotyczy) – trendy – ocena ryzyka Klienta wynikającego z jego bieżącej sytuacji,
c. ocena głównych założeń projektu i przyjętego przez Klienta modelu finansowania planowanego przedsięwzięcia,
d. realność prognoz finansowych Klienta przygotowanych dla projektu.
2. Ocena projektu deweloperskiego wnioskowanego do sfinansowania kredytem bankowym:
a. zakres rzeczowy, harmonogram realizacji, budżet, lokalizacja, konkurencyjność oferty dla nabywców / najemców, wkład własny Kredytobiorcy, przewidziane środki ochrony nabywców,
b. dokumentacja projektu / zezwolenia,
c. zawarte umowy ograniczające ryzyko finansowania projektu,
d. ocena projektu deweloperskiego:
• ocena ilościowa (przepływy finansowe, efektywność, wrażliwość),
• ocena jakościowa,
• łączna ocena projektu.
3. Przykładowe kryteria udzielania kredytów na finansowanie projektów deweloperskich.
4. Klasyfikacja ekspozycji kredytowej finansującej projekt deweloperski spółki celowej – możliwości postępowania Banku wynikające z RMF i wytycznych SOZ BPS.
5. Monitoring projektu deweloperskiego w trakcie okresu kredytowania.
6. Uwzględnianie w ocenie ryzyka finansowania dewelopera przepisów Ustawy z dnia 16.09.2011r.
o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego (Dz.U. z 2011r. Nr 232, poz.1377).
7. Rachunki powiernicze:
a. rodzaje oraz rola w procesie minimalizacji ryzyka kredytowego Banku przy finansowaniu projektu deweloperskiego – wypłaty i możliwe do zastosowania modele spłat kredytu,
b. dobre praktyki postępowania banku przy kontroli przedsięwzięcia i dokonywaniu wypłat
z otwartego mieszkaniowego rachunku powierniczego,
c. obowiązki banku i dewelopera wynikające z Ustawy z dnia 16.09.2011r. dotyczące rachunków powierniczych jako środka ochrony praw nabywcy.
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach zdalnych
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu zdalnym
Zgłoszenie na szkolenie zdalne
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia zdalnego
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia zdalnego
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia zdalnego
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej na adres e-mail szkoleniazdalne@frbs.org.pl na 2 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia on-line. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia Fundację Rozwoju Bankowości Spółdzielczej do wystawienia faktury wysokości 50% odpłatności za szkolenie. Brak oficjalnej rezygnacji przesłanej w formie pisemnej uprawnia Fundację do wystawienia faktury w wysokości pełnej, 100% odpłatności za szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za szkolenie zdalne następuje na podstawie faktury VAT wystawionej przez FRBS po zakończeniu szkolenia. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej i przesyłane na adres e-mail wskazany przez bank jako właściwy adres przesyłania faktur elektronicznych.