Data rozpoczęcia szkolenia:
19.02.2025
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
09:30
Opis szkolenia:
Na szkoleniu przedstawione zostaną obowiązki informacyjne: przedkontraktowe, kontraktowe, które w sposób zasadniczy wpływają na kształtowanie biznesowych i prawnych relacji pomiędzy bankiem a świadomym konsumentem. Elementy kosztowe kredytu mają zasadnicze znaczenie przy wyborze przez konsumenta produktu kredytowego. Przedterminowa spłata kredytu konsumenckiego zarówno w części jak i w całości jak również jego rozliczenie oraz sankcja kredytu darmowego to zagadnienia podlegające dokładniejszemu omówieniu z uwagi na doniosłość ich znaczenia dla relacji pomiędzy kredytodawcą a konsumentem.
CELE SZKOLENIA:
· przedstawienie podstaw prawnych regulujących problematykę kredytu konsumenckiego,
ze szczególnym uwzględnieniem przedterminowej spłaty kredytu, sankcji kredytu darmowego, pozaodsetkowych kosztów kredytu,
· omówienie regulacji kredytu konsumenckiego w świetle orzecznictwa sądów i wskazań praktycznych przy zawiązywaniu i realizacji stosunków kontraktowych,
· zwrócenie uwagi na zagadnienia rodzące problemy w zakresie stosowania przepisów ustawy o kredycie konsumenckim.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
- ograniczenie ryzyka i potencjalnych strat banku wynikających z nieprawidłowego stosowania regulacji ustawowych dotyczących kredytu konsumenckiego,
- pogłębienie wiedzy w zakresie omawianej problematyki w kontekście uwag praktycznych odnośnie stosowania rozwiązań instytucjonalnych i wyjaśnień dotyczących problematyki prawnej umów.
ADRESACI: Osoby zarządzające bankami, pracownicy banku zajmujący się udzielaniem kredytów konsumenckich, kontrolerzy wewnętrzni, obsługa prawna.
Prowadzący: ZDZISŁAW OSADA – radca prawny, Zastępca Dyrektora Wydziału Klienta Rynku Bankowo-Kapitałowego w Biurze Rzecznika Finansowego, kierował Zespołem Ryzyka Operacyjnego i Zgodności w BFG, były dyrektor departamentów prawnych w Urzędzie KNF i NBP, doradca Prezesa Narodowego Banku Polskiego Specjalizuje się w zagadnieniach bezpieczeństwa prawnego instytucji finansowych, w szczególności w zakresie stosunków umownych, tajemnic sektorowych, restrukturyzacji i przymusowej restrukturyzacji oraz bezpieczeństwa prawnego podmiotów krajowego systemu stabilności finansowej, jak również w problematyce praw konsumentów – klientów podmiotów rynku finansowego. Wieloletni współpracownik FRBS.
CENA: 290 zł/os brutto
Każda kolejna osoba z banku – 260zł brutto
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.30 – 13.30
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU
- Umowa o kredyt konsumencki – zakres pojęciowy, kwalifikacja rodzajowa stosunków obligacyjnych;
- przedkontraktowe obowiązki informacyjne banku (reklama, asysta przedkontraktowa, projekt umowy, formularz informacyjny);
- Ocena zdolności kredytowej – sfera obowiązków stron;
- Odmowa udzielenia kredytu konsumenckiego;
- Specyfikacja rodzajów umów kredytu konsumenckiego i ich istotne elementy składowe;
- Funkcjonowanie relacji obligacyjnej w ramach umowy o kredyt (koszty kredytu, przekroczenie salda, zmiana wysokości oprocentowania);
- Wypowiedzenie umowy kredytu konsumenckiego;
- Spłata kredytu przed terminem;
- Rozliczenie całkowitego kosztu kredytu spłaconego przed terminem;
- Roszczenia konsumenta – kredytobiorcy w razie przekroczenia przez bank ustawowego terminu na rozliczenie całkowitego kosztu kredytu w razie spłaty kredytu konsumenckiego przed terminem,
- Odstąpienie od umowy przez konsumenta;
- Sankcja kredytu darmowego – przesłanki naruszeń przepisów ustawy sankcjonowane kredytem gratisowym.
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .