Data rozpoczęcia szkolenia:
14.06.2023
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
12:30
Opis szkolenia:
Na co dzień do Banku wpływają zapytania od organów państwowych, funkcjonariuszy publicznych i podmiotów trzecich, uprawnionych do żądania od Banków informacji objętych tajemnicą bankową. Sąd, komornik czy Policja, kierując pytania a czasem żądania do Banku, nie zawsze robią to w sposób prawidłowy. Jak weryfikować tego typu pisma aby ustalić dopuszczalny prawnie zakres informacji, które mogą być przekazane, bez narażania się na zarzut naruszenia tajemnicy bankowej? Kiedy i w jakich sytuacjach Bank może kwestionować kierowane do niego żądania przekazania informacji dotyczących jego klientów? I w jaki sposób? Czy wystarczy pismo z odmową, czy trzeba skorzystać ze środków jakie oferują procedury prawne (cywilna, karna i administracyjna)? Jak zachować się w sądzie, jeśli trzeba będzie zeznawać w sprawie dotyczącej klienta Banku? Te kwestie zostaną omówione podczas szkolenia.
CELE SZKOLENIA:
- Prezentacja najczęściej występujących pytań w zakresie informacji objętych tajemnicą bankową, dotyczących klientów Banku, pochodzących od podmiotów zewnętrznych wymienionych w planie szkolenia, z analizą zakresu przekazywanych informacji,
- Wskazanie działań, jakie muszą być podjęte aby ustalić możliwość i dopuszczalny zakres przekazywanych informacji, a także podstawy prawne odmowy udzielenia informacji bądź wniesienia ewentualnego środka zaskarżenia,
- Praktyczne zasady ujawniania informacji objętych tajemnicą bankową.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
- Uzyskanie kompleksowych informacji na temat obsługi pism adresowanych do Banku z żądaniem ujawnienia informacji objętych tajemnicą bankową,
- Pogłębienie i usystematyzowanie wiedzy o tajemnicy bankowej.
ADRESACI: Szkolenie adresowane jest do pracowników banków spółdzielczych obsługujących pisma pochodzące od organów państwowych, funkcjonariuszy publicznych i innych podmiotów uprawnionych do żądania przekazania informacji objętych tajemnicą bankową, a także do osób zainteresowanych tematyką współpracy Banku z podmiotami zewnętrznymi i praktycznym stosowaniem instytucji tajemnicy bankowej.
PROWADZĄCA: PATRYCJA MOCEK – radca prawny, wpisana na listę radców prawnych prowadzoną przez Radę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu, od wielu lat zawodowo zajmuje się obsługą prawną Banków Spółdzielczych.
CENA: 260 zł/os brutto
Każda kolejna osoba z banku – 230zł brutto
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 12.30 – 15.30
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU
1. Tajemnica bankowa, na czym polega i co oznacza dla Banku?
2. Kiedy ujawnienie tajemnicy bankowej jest zgodne z prawem, a kiedy nie?
3. Współpraca z Policją – w jakich sytuacjach możliwa jest odmowa udzielenia informacji?
4. Czy klient powinien wiedzieć o współpracy Banku z innymi organami?
5. Współpraca z Prokuraturą (kiedy należy zaskarżyć żądanie prokuratora).
6. Zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa.
7. Współpraca z komornikiem, czy zawsze ujawniać informacje?
8. Zapytania z sądu powszechnego, pracownik Banku jako świadek w sądzie.
9. Pisma od pełnomocników – kiedy odmówić?
10. Kiedy pyta Syndyk.
11. Czy i kiedy ujawniać informacje objęte tajemnicą w postępowaniach restrukturyzacyjnych?
12. Bank i organy egzekucyjne w administracji.
13. O co może zapytać Rzecznik Finansowy?
14. Krajowa Administracja Skarbowa – nowe kompetencje.
15. Nowelizacja prawa bankowego w zakresie tajemnicy bankowej.
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .