Data rozpoczęcia szkolenia:
11.10.2023
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
09:00
Opis szkolenia:
Od 10 grudnia 2023 roku Banki – jako podmioty niepubliczne wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego – muszą posiadać adres do doręczeń elektronicznych. Powyższy obowiązek wynika z ustawy o doręczeniach elektronicznych, która wprowadziła nieznany wcześniej w polskim prawie system komunikowania się za pomocą e-doręczeń. Nowe rozwiązanie ma na celu uproszczenie procesu doręczeń i zastąpienie formy papierowej dokumentami elektronicznymi.
Ze strony Banków oznacza to konieczność obsługi korespondencji w postaci elektronicznej, prowadzonej w oparciu o przypisany do konkretnego Banku adres do doręczeń elektronicznych, przy użyciu elektronicznej skrzynki doręczeń i po uzyskaniu wpisu do Bazy Adresów Elektronicznych.
Nowe rozwiązanie dotyczy wymiany korespondencji z organami administracji państwowej, samorządowej i sądowej. Ustawodawca przewidział także konieczność posługiwania się adresem do doręczeń elektronicznym w związku z udzielaniem i obsługą kredytów konsumenckich i hipotecznych (udzielanych konsumentom), a także w procesie reklamacyjnym.
Wdrożenie e-doręczeń do praktyki Banku wymaga zmian w wewnętrznych procedurach i potencjalnie niektórych systemach informatycznych. Istotne jest zatem, aby pracownicy Banków zajmujący się produktami kredytowymi i prowadzący korespondencję z podmiotami zewnętrznymi, zwłaszcza z klientami, którzy będą posiadać własne adresy do doręczeń elektronicznych, poznali rozwiązania przewidziane w ustawie.
CELE SZKOLENIA:
- kompleksowe omówienie instytucji adresu do doręczeń elektronicznych w świetle przepisów ustawy o doręczeniach elektronicznych w obszarze praktyki bankowej, ze wskazaniem zasad doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego i kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
- wskazanie obowiązków i uprawnień Banku związanych z posiadaniem adresu do doręczeń elektronicznych z uwzględnieniem przepisów ustawy o kredycie konsumenckim i ustawy o kredycie hipotecznym oraz o nadzorze nad pośrednikami kredytu hipotecznego oraz ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego, o Rzeczniku Finansowym i o Funduszu Edukacji Finansowej,
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
- uzyskanie kompleksowych informacji na temat pojęć prawnych zawartych w ustawie o doręczeniach elektronicznych takich jak: zasady doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publicznej usługi hybrydowej, zasady i warunki świadczenia publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publicznej usługi hybrydowej oraz zasady wykorzystywania kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego do wymiany korespondencji,
- omówienie procedury uzyskania adresu do doręczeń elektronicznych – krok po kroku,
- pogłębienie i usystematyzowanie wiedzy o doręczeniach elektronicznych.
ADRESACI: Szkolenie jest adresowane do pracowników Banków Spółdzielczych obsługujących produkty depozytowe i kredytowe, pracowników odpowiedzialnych za dystrybucję korespondencji w Banku, pracowników komunikujących się z organami administracji i sądami oraz innych osób zainteresowanych problematyką będącą przedmiotem szkolenia.
PROWADZĄCA: PATRYCJA MOCEK – radca prawny, wpisana na listę radców prawnych prowadzoną przez Radę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu, od wielu lat zawodowo zajmuje się obsługą prawną Banków Spółdzielczych.
CENA: 260 zł / osoba brutto
Każda kolejna osoba z banku – 230zł brutto
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.00 – 12.00
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU.
1. Jakie są cele ustawy o doręczeniach elektronicznych?
2. Czym się różni adres e-mail od adresu elektronicznego?
3. Podstawowe pojęcia ustawy składające się na system doręczeń elektronicznych,
4. Kto świadczy usługę doręczenia elektronicznego?
5. Czym jest publiczna usługa hybrydowa,
6. Co oznacza i jakie są konsekwencje wpisania adresu do bazy adresów elektronicznych,
7. Zakładanie skrzynki do doręczeń elektronicznych – krok po kroku,
8. Obsługa skrzynki do e-doręczeń czyli jak wygląda doręczanie i odbiór e-korespondencji,
9. Zasady odpłatności doręczeń elektronicznych,
10. Kto musi posiadać adres elektroniczny do doręczeń i od kiedy?
11. Doręczenia elektroniczne w prawie spółdzielczym,
12. Doręczenia elektroniczne w obszarze praktyki bankowej.
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .