Data rozpoczęcia szkolenia:
08.08.2025
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
09:00
Opis szkolenia:
CEL SZKOLENIA:
Uczestnik rozwinie kompetencje pozwalające mu na sprawną i dokładną analizę poszczególnych działów księgi wieczystej oraz znajdujących się w nich wpisów.
Dzięki szkoleniu uczestnik będzie potrafił m.in.:
- odnaleźć szybko interesujący go wpis,
- sprawdzić datę dokonania wpisu oraz jego podstawę,
- ustalić, jakie prawa obciążały nieruchomość w przeszłości,
- określić zakres obciążenia nieruchomości hipoteką,
- sprawdzić, czy w księdze wieczystej nie znajdują się wpisy wyłączające możliwość ustanowienia hipoteki,
- określić, czy właścicielowi nieruchomości przysługuje uprawnienie do rozporządzenia opróżnionym miejscem hipotecznym,
- odczytać w prawidłowy sposób zawiadomienie o wpisie.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
Szkolenie z wykorzystaniem praktycznych kazusów (studiów przypadków) związanych z omawianą problematyką.
ADRESACI:
Szkolenie jest adresowane do pracowników banku zajmujących się udzielaniem kredytów zabezpieczonych hipotecznie.
PROWADZĄCY: MICHAŁ MIKOŁAJCZAK – radca prawny, prawnik-praktyk z wieloletnim doświadczeniem w obsłudze prawnej banków oraz klientów indywidualnych, specjalizujący się w problematyce prawa bankowego, hipotecznego oraz egzekucyjnego, uczestnik kilkuset postępowań sądowych i egzekucyjnych z udziałem banków, autor publikacji z zakresu prawa cywilnego oraz postępowania cywilnego (m.in. „Egzekucja z rachunku bankowego. Komentarz.”), ceniony i doświadczony trener (ponad 200 przeprowadzonych szkoleń stacjonarnych oraz webinarów)
CENA: 280 zł brutto/osoba
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 9.00 – 12.30
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU
1. Źródła poznania treści księgi wieczystej
1.1 Odpis zwykły i zupełny
1.2 Wydruk z Centralnej Informacji Ksiąg Wieczystych
1.3 Wydruk treści wyświetlonych w trybie przeglądania elektronicznej księgi
wieczystej
2. Działy księgi wieczystej
1.1 Dział I 1.1.1 Oznaczenie nieruchomości
1.1.2 Wpisy praw związanych z własnością nieruchomości
1.2 Dział II Wpisy dotyczące własności i użytkowania wieczystego
1.3 Dział III 1.3.1 Wpisy dotyczące ograniczonych praw rzeczowych, z wyjątkiem hipotek
1.3.2 Wpisy ograniczeń w rozporządzaniu nieruchomością lub użytkowaniem
Wieczystym
1.3.3 Wpisy innych praw i roszczeń, z wyjątkiem roszczeń dotyczących hipotek
1.4. Dział IV Wpisy dotyczące hipotek
3. Analiza wpisów w poszczególnych działach księgi wieczystej
3.1 Wzmianki o złożonych wnioskach
3.2 Łamy księgi wieczystej
3.3 Podstawy wpisów w księdze wieczystej
4. Wybrane odpisy z księgi wieczystej
4.1 Dane właściciela nieruchomości
4.2 Numery działek, powierzchnia nieruchomości, prawa związane z jej własnością
4.3 Dokumenty stanowiące podstawę wpisu
4.4 Przeszkody do ustanowienia hipoteki na rzecz banku (służebność, dożywocie, użytkowanie)
4.5 Wpisy wyłączające rękojmię wiary publicznej ksiąg wieczystych
4.6 Podział nieruchomości quoad usum
4.7 Rodzaj hipoteki, suma hipoteki, zakres obciążenia, oznaczenie zabezpieczonej
wierzytelności
4.8 Opróżnione miejsce hipoteczne
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .