Data rozpoczęcia szkolenia:
24.03.2021
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
09:30
Opis szkolenia:
Cele szkolenia:
- Szkolenie służy przekazaniu uczestnikom praktycznej wiedzy i sprawdzonych metod oceny ryzyka w systemie bezpieczeństwa informacji, które ułatwiają zapewnienie bezpieczeństwa zgromadzonym i przetwarzanym informacjom oraz doskonalą system zarządzania bezpieczeństwa informacji zgodnie z wymaganiami Rekomendacji D KNF oraz dobrych praktyk wynikających z normy ISO 27001.
Korzyści ze szkolenia:
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy:
- będą w stanie samodzielnie wykonać klasyfikację oraz analizę ryzyka bezpieczeństwa informacji;
- zobaczą wartości jakie przynosi nie tylko wdrożenie w Banku systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji, ale również jego utrzymanie i rozwój;
- nauczą się, jak w prosty sposób można wypełnić wymagania, które stawia przed bankami nadzorca rynku w obszarze zarządzania bezpieczeństwem informacji;
- będą potrafili utrzymywać i rozwijać system zarządzania bezpieczeństwem informacji w taki sposób, aby przynosił dla banku wymierne korzyści;
- poznają najczęściej popełniane błędy związane z zarządzaniem bezpieczeństwem informacji i dowiedzą się jak ich unikać;
- zrozumieją istotę działania systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji;
wiedzę przekazuje praktyk
Adresaci:
- Członkowie Zarządu nadzorujący obszar zarządzania bezpieczeństwem informacji w Banku
- Kadra menedżerska odpowiadająca za zarządzanie IT
- Właściciele procesów biznesowych
- Audytorzy wewnętrzni
- Osoby, odpowiedzialne za budowę, wdrożenie i utrzymanie systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji w Banku
- Osoby odpowiedzialne za zarządzanie ryzykiem operacyjnym
Trener: PAWEŁ WĄSIK – Audytor Wiodący Systemu Zarządzania Ciągłością Działania wg ISO 22301, Audytor Wewnętrzny Systemu Zarządzania Ciągłością Działania wg BS 25999, Audytor Wewnętrzny Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg ISO /IEC 27001:2013, Ethical Hacking and Countermeasures, Risk Manager ISO 31000, UX-PM. Specjalista i szkoleniowiec w zakresie przygotowania, wdrożenia, nadzoru, zarządzania Systemem Zarządzania Ciągłością Działania zgodnie z wymaganiami ISO 22301 oraz Rekomendacją D i M Komisji Nadzoru Finansowego; w obszarze bezpieczeństwa informacji oraz z zakresu IT.
CENA: 160 zł
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.30 – 13.00
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU
- Bezpieczeństwo informacji
- Szanse, czy tylko obowiązki?
- Wymagania
- Klasyfikacja informacji
- Analiza ryzyka bezpieczeństwa informacji
- Jakość danych
- Dlaczego to robimy? Jak to ma działać? Co z tego będziemy mieli? Komu i co raportować?
- Korzyści z utrzymywania systemu.
- Praktyka
- Od klasyfikacji informacji do analizy ryzyka bezpieczeństwa informacji – zróbmy to sami
- Przetwarzanie danych w chmurze (przetwarzanie danych zgodnie z Polish Cloud)
- Jak zaplanować wdrożenie?
- Jak wykonać analizę ryzyka?
- Jak dostosować Bank do przetwarzania danych w chmurze?
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach zdalnych
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu zdalnym
Zgłoszenie na szkolenie zdalne
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Realizacja szkolenia zdalnego
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia zdalnego
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia zdalnego
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej na adres e-mail szkoleniazdalne@frbs.org.pl na 2 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia on-line. Rezygnacja w terminie późniejszym uprawnia Fundację Rozwoju Bankowości Spółdzielczej do wystawienia faktury wysokości 50% odpłatności za szkolenie. Brak oficjalnej rezygnacji przesłanej w formie pisemnej uprawnia Fundację do wystawienia faktury w wysokości pełnej, 100% odpłatności za szkolenie.
Zasady odpłatności
Płatność za szkolenie zdalne następuje na podstawie faktury VAT wystawionej przez FRBS po zakończeniu szkolenia. Faktury wysyłane są w wersji elektronicznej i przesyłane na adres e-mail wskazany przez bank jako właściwy adres przesyłania faktur elektronicznych.