Data rozpoczęcia szkolenia:
24.02.2023
Godzina rozpoczęcia szkolenia:
09:00
Opis szkolenia:
CELE STUDIUM:
- przypomnienie i usystematyzowanie zakresu przepisów z tematu ochrony danych osobowych związanych z działalnością banku;
- rozpoznanie problemów wynikających z wdrożenia przepisów dotyczących ochrony danych osobowych;
- rozpoznanie i ocena obszarów ryzyka zgodności oraz ryzyka przetwarzania danych osobowych i odpowiednie ujęcie ich w nadzorze lub kontroli wewnętrznej IOD lub komórki compliance.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
- uzyskanie wiedzy przydatnej na zajmowanym stanowisku
- uzyskanie przykładowych regulacji, raportów, dokumentów dotyczących compliance.
TERMINY STUDIUM: I zjazd – 24.02.2023r., II zjazd – 8.03.2023r., III zjazd – 30.03.2023r.
ADRESACI: Inspektorzy Ochrony Danych; Członkowie Zarządu nadzorujący bezpieczeństwo informacji; Pracownicy komórek ds. bezpieczeństwa (SBI, ABI); Pracownicy komórek ds. ryzyka i analiz; Pracownicy komórek ds. zgodności (ryzyka braku zgodności); Pracownicy komórek ds. kontroli wewnętrznej.
PROWADZĄCY: WOJCIECH IWANOW – pracownik Banku Spółdzielczego, posiada uprawnienia lustracyjne Krajowej Rady Spółdzielczej, współpracownik Związku Rewizyjnego Banków Spółdzielczych w Poznaniu w zakresie ryzyka bankowego i audytu wewnętrznego, trener w zakresie zarządzania ryzykiem i audytu wewnętrznego, autor regulacji wewnętrznych w zakresie zarządzania ryzykiem. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie audytu wewnętrznego w Banku, specjalista ds. ryzyka braku zgodności, ekspert od wielu lat współpracujący z FRBS.
CENA: 280 zł/os brutto/zjazd
Każda kolejna osoba z banku – 250zł brutto/zjazd
Zalecamy udział w całym cyklu (3 części) – przekazanie pełnego zakresu programu szkolenia.
Udział w poszczególnych pojedynczych (wybranych) zjazdach jest też możliwy.
Plan szkolenia:
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.00 – 12.30
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU
Część I – Zasady ogólne ochrony danych osobowych i dokumentacja ochrony danych – (2 x 1,5h)
1. Podstawowe przepisy prawne i normy dotyczące ochrony danych osobowych
2. Role banku w procesach przetwarzania: administrator, podmiot przetwarzający
3. Zasady przetwarzania danych osobowych oraz obowiązki Banku wg przepisów RODO
4. Prawne podstawy przetwarzania danych osobowych w banku
5. Czy zgoda na przetwarzanie zawsze jest podstawą wymaganą i dopuszczalną?
6. Zasada rozliczalności i obowiązki dowodowe banku
7. Struktura regulacji wewnętrznych w zakresie ochrony danych i informacji
8. Rejestry czynności przetwarzania i kategorii przetwarzania
9. Typowe wady w rejestrach prowadzonych zgodnie z RODO
10. Pozostała dokumentacja RODO i w zakresie zapewniania przestrzegania przepisów
11. Typowe wady dokumentacji RODO
12. Rola i zadania IOD w Banku
13. Obowiązek niezwłocznego włączania IOD w sprawy ochrony danych osobowych
14. Typowe problemy i wady w zakresie zadań IOD
Część II – Nadzór IOD nad ryzykiem przetwarzania – (2 x 1,5h)
1. Obowiązek zapewniania bezpieczeństwa danych przez Bank i mechanizmy zabezpieczające w RODO:
a) organizacyjne,
b) techniczne
2. Zasady rozwoju systemów i zapewnienie ochrony danych osobowych (wymogi RODO)
3. Metodyka analizy ryzyka i raporty z oceny ryzyka
4. Metodyka oceny skutków przetwarzania i raporty z DPIA
5. Metodyka testu równowagi
6. Procedury nadawania upoważnień i rejestr upoważnień
7. Polityka i zasady monitoringu wizyjnego i innych form monitoringu
8. Umowy powierzenia przetwarzania – obligatoryjne elementy umowy, typowe wady
9. Procedury powierzania czynności i wymagania wobec podmiotu przetwarzającego
10. Monitoring podmiotu przetwarzającego
11. Typowe problemy dotyczące zabezpieczeń technicznych i organizacyjnych spotykane w bankach
Część III – Zapewnienie realizacji praw osób, kontrola wewnętrzna – (2 x 1,5h)
1. Regulacje i procedury w zakresie realizacji praw podmiotu danych
2. Typowe wady w procedurach dotyczących realizacji praw osoby, której dane dotyczą
3. Polityka retencji danych i inne regulacje w zakresie zapewnienia retencji danych
4. Typowe problemy zapewnienia prawidłowej retencji danych
5. Procedury w zakresie zgłaszania naruszeń ochrony danych i metodyka oceny naruszenia
6. Rejestr naruszeń ochrony danych osobowych
7. Przykładowe naruszenia ochrony danych
8. Kontrola wewnętrzna sprawowana przez Inspektora Ochrony Danych w zakresie ochrony danych osobowych
• Plan kontroli
• Metodyka kontroli
• Raporty pokontrolne
9. Najczęściej występujące nieprawidłowości w zakresie przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych
10. Raport roczny Inspektora Ochrony Danych
Informacji na temat szkolenia
zdalnego udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Zapisz się na szkolenie
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
-
- Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
- Połączenie internetowe o zalecanej prędkości:
- 512 KB/sek dla dźwięku,
- 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
- Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy),
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
- W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
- W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
- Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
- Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu upewniania się czy jest możliwość prawidłowego odbycia szkolenia on-line zaleca się przeprowadzenie testu połączenia. Link do testu przesyłany jest wraz z zaproszeniem na szkolenie. Poniżej przykład:
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie na szkolenie on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia
Liczba miejsc jest ograniczona. O możliwości udziału decydować będzie kolejność zgłoszeń. Ze względu na ograniczenia techniczne, obowiązuje limit: jeden Pracownik Banku na jedno szkolenie w formie webinaru.
Realizacja szkolenia on-line
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
Odwołanie szkolenia on-line
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja ze szkolenia on-line
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl na 2 dni robocze przed planowanym terminem szkolenia on-line. W przypadku gdy pracownik Banku zapisze się na szkolenie, a następnie nie weźmie udziału w webinarze, Fundacja obciąży Bank kwotą 50 zł.