Profesjonalny pracownik bankowy. Studium depozytowe – cz. II
Profesjonalny pracownik bankowy. Studium depozytowe – cz. II
Opis szkolenia
Studium jest cyklem 3 szkoleń, mającym na celu zapoznanie jego uczestników ze wszystkimi aspektami działalności depozytowej banku, w tym zasadami obsługi klienta.
CEL SZKOLENIA:
Celem szkolenia jest umożliwienie jego uczestnikom poznania całokształtu zagadnień związanych
z rachunkami bankowymi, w ramach jednego cyklu.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
Szkolenie ma charakter praktyczny i będzie uwzględniać stosowanie poszczególnych przepisów w świetle praktyki bankowej i sądowej.
TERMIN SZKOLENIA:
Cześć II: 3 grudnia 2025r.
Cześć III: 19 grudnia 2025r
ADRESACI: Szkolenie przeznaczone jest zarówno dla osób rozpoczynających pracę w banku, jak również dla pracowników posiadających doświadczenie w obszarze objętym szkoleniem.
PROWADZĄCY: JACEK KWIECIEŃ – radca prawny, dyplomowany pracownik banku w ramach programu standaryzacji Związku Banków Polskich, wykładowca w ramach studiów podyplomowych organizowanych przez Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu, członek zarządu spółki zajmującej się windykacją i obrotem wierzytelnościami, pełnił funkcję dyrektora ds. wierzytelności trudnych w jednej z instytucji finansowych.
CENA: 290 zł/os brutto
Plan szkolenia
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 12.30 – 15.30
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU
I. Zasady gwarantowania depozytów
1. Pojęcie deponenta – szczegółowa analiza podmiotów zakładających rachunki bankowe i ich kwalifikacja w systemie wyliczania
2. Podmioty wyłączone z gwarantowania depozytów w nowej ustawie
3. System gwarantowania depozytów w nowej ustawie
3.1. Środki gwarantowane
3.2. Wypłaty środków gwarantowanych
3.3. Wzór arkusza informacyjnego dla deponentów – omówienie
4. Obowiązki informacyjne banku wobec klientów
II. Przeciwdziałanie praniu pieniędzy
1. Podstawowe definicje ustawowe
2. Beneficjent rzeczywisty, zasady funkcjonowania Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych
3. Osoby zajmujące eksponowane stanowiska polityczne (PEP)
4. Ocena ryzyka prania pieniędzy i finansowania terroryzmu
5. Środki bezpieczeństwa finansowego oraz inne obowiązki instytucji obowiązanych
6. Przekazywanie i gromadzenie informacji
7. Odpowiedzialność za naruszenie ustawy
III. Obowiązki związane z przeciwdziałanie wykorzystywania systemu do wyłudzeń skarbowych [STIR]
1. Pojęcie podmiotu kwalifikowanego STIR
2. Pojęcie STIR
3. Pojęcie blokady rachunku podmiotu kwalifikowanego
4. Zmiany w zakresie postępowania egzekucyjnego z rachunków bankowych [sądowego i administracyjnego]
5. Obowiązki informacyjne wobec Szefa Krajowej Administracji Skarbowej
6. Zasady dokonywania analizy ryzyka STIR
7. Zasady dokonywania blokady rachunku podmiotu kwalifikowanego
IV. RODO w działalności depozytowej
1. Zakres danych osobowych zbieranych przy działalności depozytowej
2. Podstawy przetwarzania danych osobowych posiadaczy rachunków bankowych
3. Rejestr czynności przetwarzania przy zawieraniu umowy rachunku bankowego
4. Obowiązek informacyjny przy zbieraniu danych osobowych
V. Zasady prowadzenia rachunku VAT i obsługi podzielonej płatności
1. Istota mechanizmu podzielonej płatności
2. Obowiązek stosowania mechanizmu podzielonej płatności
3. Zasady prowadzenia przez bank rachunków VAT
3.1. Założenie rachunku bankowego VAT
3.2. Waluta rachunku bankowego VAT
3.3. Dopuszczalne obciążenia rachunku bankowego VAT
3.4. Dopuszczalne uznania rachunku bankowego VAT
3.5. Naliczanie odsetek na rachunku bankowego VAT
3.6. Zajęcie rachunku bankowego VAT
3.7. Zabezpieczenie na rachunku bankowym VAT
3.8. Zamknięcie rachunku bankowego VAT
4. Mechanizm podzielonej płatności przy poleceniu zapłaty
Kontakt
Informacji na temat szkolenia udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Formularz zgłoszeniowy
Szkolenia online
Szkolenia stacjonarne
Sekcja pytań i odpowiedzi
Jak zapisać się na szkolenie?
Zapisu na szkolenie on-line dokonujemy na stronie Fundacji za pośrednictwem formularza umieszczonego przy danym szkoleniu lub przy pomocy formularza przesłanego na adres: szkoleniazdalne@frbs.org.pl.
Uczestnik szkolenia otrzymuje na podany przez siebie adres e-mail zaproszenie do udziału w szkoleniu zdalnym wraz z linkiem do strony wydarzenia i hasłem dostępu.
W dniu realizacji szkolenia, o godzinie wskazanej w zaproszeniu, uczestnik loguje się na stronę szkolenia za pomocą przesłanego w zaproszeniu linku i tym samym przystępuje do udziału w wydarzeniu.
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
Połączenie internetowe o zalecanej prędkości: 512 KB/sek dla dźwięku, 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
Wymagania sprzętowe: Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy), 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com, z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu weryfikacji możliwości prawidłowego uczestnictwa w szkoleniu online zaleca się wykonanie testu połączenia. Link do testu zostanie przesłany wraz z zaproszeniem na szkolenie.
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .