Koszty i przychody na zakończenie roku. Ustalenie podstawy opodatkowania w podatku dochodowym od osób prawnych.

Koszty i przychody na zakończenie roku. Ustalenie podstawy opodatkowania w podatku dochodowym od osób prawnych.

03.12.2025
09:00
310 zł
Opis szkoleniaPlan szkoleniaKontaktZapisz się na szkolenie

Opis szkolenia

CELE SZKOLENIA:

Celem szkolenia jest omówienie najczęściej występujących problemów  z kwalifikacją wydatków do kosztów uzyskania przychodu a także przychodów podatkowych. Omawiane sa różne podejścia na gruncie ustawy  o rachunkowości, i  o Podatku dochodowym od osób prawnych  w celu prawidłowego ustalenia podsatwy opodatkowania  w podatku CIT. Poruszane sa również zagadnienia związane z kwalifikacją przychodów osób fizycznych wg ustawy o PIT.

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:

Uczestnicy uzyskają szeroką informację dotyczącą  kwestii  poprawnej  kwalifikacji omawianych zdarzeń  na gruncie  wymienionych ustaw .

ADRESACI: Szkolenie przeznaczone jest dla osób zatrudnionych w służbach księgowych, które zajmują się tematyką kosztów i rozliczeń podatkowych.

PROWADZĄCA: LIDIA SZAJNOWSKA – ekonomista, posiada wiedzę i wieloletnie doświadczenie praktyczne w bankowości spółdzielczej, jak i w innych sektorach gospodarki. Doświadczony analityk w dziedzinie rachunkowości i ogólnego prawa podatkowego, w tym m.in. problemów wynikających ze styku prawa bilansowego z prawem podatkowym. Doświadczony wykładowca, nauczyciel akademicki w szkołach wyższych oraz prowadzący szkolenia z dziedzin rachunkowości i podatków.

CENA: 310 zł/osoba brutto 

Plan szkolenia

GODZINY REALIZACJI ZAJĘĆ: 09:00-14:00

UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU

I Koszty uzyskania przychodów
1. Wydatki na działalność operacyjną
a) definicja kosztu
b) związek kosztu z przychodem
c) dokumentowanie kosztów
2. Wydatki na rzecz organów banku
a) Nagrody i upominki dla Zarządu
b) Świąteczne upominki i dla Rady Nadzorczej
c) Szkolenia i wyjazdy Rady Nadzorczej
d) Wydatki na rzecz członków Banku
e) Koszty związane z organizacją Zebrania Przedstawicieli
3. Koszty związane z reklamą i reprezentacją
a) Koszty poczęstunków dla klientów
b) Prezenty i upominki dla kontrahentów
c) Koszty spotkań biznesowych
d) Koszty organizacji imprez, świat, jubileuszy itp.
e) Koszty wystroju świątecznego banku
4. Amortyzacja
a) Składniki majątku zaliczane do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
b) Środki trwałe podlegające amortyzacji
c) Wartości niematerialne i prawne podlegające amortyzacji
5. Koszty używania samochodów służbowych
a) Koszty używania samochodów służbowych do celów prywatnych
6. Wydatki z tytułu używania samochodów osobowych pracowników na potrzeby banku

7. Koszty ponoszone na rzecz pracowników
a) Koszty zapomóg
b) Koszty ubrań służbowych
c) Koszty zakupu napojów oraz produktów spożywczych
d) Zakup biletów wstępu oraz karnetów
e) Koszty szkoleń
8. Moment ujęcia wydatku w kosztach
a) koszty bezpośrednie
b) koszty pośrednie
c) potrącalność kosztów w czasie
9. Wierzytelności nieściągalne jako koszt uzyskania przychodu
a) wierzytelności kredytowe odpisane jako nieściągalne
b) udokumentowanie nieściągalności
c) moment ujęcia w księgach oraz w deklaracji CIT
d) rozliczenie wierzytelności odpisanych w podatku
10. Uprawdopodobnienie nieściągalności wierzytelności kredytowych
e) przesłanki uprawdopodobnienia
f) rodzaje rezerw będących kosztem podatkowym bez konieczności uprawdopodobnienia nieściągalności.
11.Pozostałe należności nieściągalne (opłaty, prowizje)
a) przesłanki uznania za koszt podatkowy
b) okoliczności stosowania protokołu o nieściągalności
12.Umorzenie wierzytelności.
13. Przedawnienie wierzytelności
II. Przychody
14. Przychody z działalności operacyjnej
a) Przychody uznane za przychody podatkowe
b) Rozliczanie przychodów w czasie
15. Przychody i koszty na przełomie roku
1. Zasada memoriałowa ujmowania kosztów i przychodów
2. Zasady korygowania kosztów i przychodów na przełomie roku i w ciągu roku
III Wynik finansowy
16. Ustalenie wyniku finansowego
a) Przychody podatkowe i niepodatkowe
b) Koszty podatkowe i niepodatkowe
17. Ustalenie podstawy opodatkowania
a) Podstawowe elementy konstrukcji podatku dochodowego
b) Różnice trwałe
c) Różnice przejściowe
d) Aktywa i rezerwy z tyt. podatku odroczonego

Kontakt

Informacji na temat szkolenia udzieli:

Beata Płatek  – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl

Zapisz się na szkolenie

Formularz zgłoszeniowy

Podaj dane do faktury

Nadesłane zgłoszenia traktujemy, jako dowód zawarcia umowy, co w konsekwencji będzie nas uprawniało do wystawienia faktury.Jednocześnie wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w zgłoszeniu dla potrzeb organizacji usługi zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia z dnia 10.05.2018r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000).

Sekcja pytań i odpowiedzi

Zapisu na szkolenie on-line dokonujemy na stronie Fundacji za pośrednictwem formularza umieszczonego przy danym szkoleniu lub przy pomocy formularza przesłanego na adres: szkoleniazdalne@frbs.org.pl.

Uczestnik szkolenia otrzymuje na podany przez siebie adres e-mail zaproszenie do udziału w szkoleniu zdalnym wraz z linkiem do strony wydarzenia i hasłem dostępu.

W dniu realizacji szkolenia, o godzinie wskazanej w zaproszeniu, uczestnik loguje się na stronę szkolenia za pomocą przesłanego w zaproszeniu linku i tym samym przystępuje do udziału w wydarzeniu.

Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:

Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.

Połączenie internetowe o zalecanej prędkości: 512 KB/sek dla dźwięku, 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.

Wymagania sprzętowe: Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy), 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).

W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.

W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com, z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.

Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.

Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.

W celu weryfikacji możliwości prawidłowego uczestnictwa w szkoleniu online zaleca się wykonanie testu połączenia. Link do testu zostanie przesłany wraz z zaproszeniem na szkolenie.

Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną​ osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.

Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.

W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.

Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .

Dostępność