Kontrola doraźna w obszarze SInF
Kontrola doraźna w obszarze SInF
Opis szkolenia
UKNF pismem z dnia 12.09.2025r. wskazała na nieprawidłowości związane z raportowaniem w ramach Systemu Informacji Finansowej (SInF). Na tej podstawie w Banku powinien powstać raport dla Zarządu sporządzony w oparciu o wyniki postępowania wyjaśniającego lub o wyniki kontroli doraźnej w sprawie SInF.
Pismo UKNF sugeruje również wdrożenie regulacji wewnętrznej dotyczącej raportowania w sprawie SInF. Procedura taka nie powinna być oderwana od zasad raportowania rachunków do BFG.
CEL SZKOLENIA:
Celem niniejszego szkolenia jest wspólne przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego oraz kontroli doraźnej oraz sporządzenie na tej podstawie pisma do Zarządu w sprawie raportowania SInF, a także przygotowanie dokumentu testowego do kontroli SInF.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
Uczestnik otrzyma projekty / przykłady:
- Pisma do Zarządu sporządzonego na podstawie działań wyjaśniających,
- Zarządzenia Prezesa Zarządu w sprawie kontroli doraźnej,
- Dokumentu testowego do kontroli poprawności raportowania w sprawie SInF – w układzie dwóch zrzeszeń,
- Procedury raportowania danych rejestrowanych
ADRESACI: Szkolenie jest skierowane do członków Zarządu, ze szczególnym uwzględnieniem członka Zarządu nadzorującego AML/FT, ABI-ICT, Koordynatora i Analityka AML/FT, Dyrektorów Oddziałów, pracowników Komórki ds. zgodności, Komórki ds. kontroli wewnętrznej, Komórki ds. ryzyka, Audytorów wewnętrznych (w bankach samodzielnych) oraz innych osób zainteresowanych problematyką szkolenia.
PROWADZĄCA: RENATA SZOSTAK–MAŁYSA – dyplomowany audytor wewnętrzny (IIA, IIC), wykładowca Polskiej Akademii Nauk oraz Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu w zakresie audytu wewnętrznego, wieloletni praktyk bankowy, aktualnie pracownik Banku Spółdzielczego na stanowisku ds. zgodności i IOD (Bank w SOI) oraz na stanowisku Audytu Wewnętrznego (bank samodzielny). Doświadczony szkoleniowiec, wieloletni współpracownik Fundacji Rozwoju Bankowości Spółdzielczej.
CENA SZKOLENIA: 300 zł/os brutto
Plan szkolenia
Szkolenie przewidziane jest w godzinach 09.00 – 12.00
UWAGA: PONIŻSZY PROGRAM MOŻE BYĆ ZREALIZOWANY JAKO SZKOLENIE ZAMKNIĘTE, NA ZAMÓWIENIE BANKU
- Definicja danych rejestrowanych podlegających raportowaniu,
- Zróżnicowanie ze względu na cel, zbiorów danych raportowanych do:
- BFG,
- KAS
- Ewidencja odstępstw, w tym danych rolników,
- Organizacja raportowania danych rejestrowanych,
- Zasady wyjaśniania / usuwania błędów,
- Kontrola w obszarze raportowania SInF:
- Dobór próby do kontroli,
- Podział zadań,
- Prawidłowość raportowania dat zamknięcia i otwarcia rachunków,
- Raportowanie w sprawie organizacji podmiotu,
- Informacja dotycząca dokumentu tożsamości,
- Kompletność raportowanych danych,
- Dane identyfikacyjne posiadaczy rachunków i pełnomocników,
- Wyjaśnienie niezgodności oraz ponowne przesłanie danych, wykorzystanie raportów generowanych z systemu ewidencyjno – księgowego,
- Zatwierdzanie odstępstw,
- Terminowość raportowania,
- Przechowywanie danych,
- Omówienie pisma do Zarządu,
- Omówienie procedury raportowania informacji rejestrowanych,
- Pytania i odpowiedzi.
Kontakt
Informacji na temat szkolenia udzieli:
Beata Płatek – Koordynator ds. szkoleń
tel. kom.: 500 358 657
e-mail: szkoleniazdalne@frbs.org.pl
Formularz zgłoszeniowy
Szkolenia online
Szkolenia stacjonarne
Sekcja pytań i odpowiedzi
Jak zapisać się na szkolenie?
Zapisu na szkolenie on-line dokonujemy na stronie Fundacji za pośrednictwem formularza umieszczonego przy danym szkoleniu lub przy pomocy formularza przesłanego na adres: szkoleniazdalne@frbs.org.pl.
Uczestnik szkolenia otrzymuje na podany przez siebie adres e-mail zaproszenie do udziału w szkoleniu zdalnym wraz z linkiem do strony wydarzenia i hasłem dostępu.
W dniu realizacji szkolenia, o godzinie wskazanej w zaproszeniu, uczestnik loguje się na stronę szkolenia za pomocą przesłanego w zaproszeniu linku i tym samym przystępuje do udziału w wydarzeniu.
Warunki uczestnictwa w szkoleniach on-line
Aby wziąć udział w szkoleniu on-line uczestnik musi posiadać:
Komputer lub urządzenie mobilne – w przypadku urządzenia mobilnego można pobrać odpowiednią aplikację „ClickMeeting” ze sklepu Google Play lub AppStore.
Połączenie internetowe o zalecanej prędkości: 512 KB/sek dla dźwięku, 1,5 MB/sek dla obrazu i dźwięku.
Wymagania sprzętowe: Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy), 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej).
W przypadku oprogramowania Firewall porty numer 80, 443 i 1935 powinny być odblokowane. Zalecamy także wyłączenie na czas szkolenia wszelkich dodatków typu Adblock.
W systemie pocztowym trzeba dodać do „białej listy” domenę clickmeeting.com, z której wysyłane są zaproszenia na webinary.
Słuchawki lub głośniki podłączone do komputera.
Przeglądarka Firefox, Google Chrome. Przeglądarka musi być uaktualniona do najnowszej wersji.
Proszę pamiętać, aby przed dołączeniem do szkolenia on-line wyłączyć wszystkie inne aplikacje, które korzystają z mikrofonu (np. Skype, WhatsApp itp.) oraz aby w czasie trwania szkolenia nie były pobierane pliki lub aktualizacje.
W celu weryfikacji możliwości prawidłowego uczestnictwa w szkoleniu online zaleca się wykonanie testu połączenia. Link do testu zostanie przesłany wraz z zaproszeniem na szkolenie.
Zgłoszenie, potwierdzenie uczestnictwa, odwołanie, rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu on-line
Zgłoszenie przyjmowane jest na podstawie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez upoważnioną osobę, przesłanego e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl lub poprzez stronę zapis na szkolenie on-line za pośrednictwem formularza umieszczonego na stronie wybranego szkolenia.
Zaplanowane szkolenie on-line potwierdzane jest mailowo 1–2 dni przed jego terminem realizacji.
W przypadku konieczności odwołania szkolenia on-line, FRBS kontaktuje się z zainteresowanymi bankami e-mailowo lub telefonicznie.
Rezygnacja przyjmowana jest jedynie w formie pisemnej, e-mailem na adres szkoleniazdalne@frbs.org.pl , do godziny 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie. Brak rezygnacji po 14-tej dnia poprzedzającego szkolenie – odpłatność 100 % .